Короткий словник гольфіста

ЛЮДИ

Гольфіст (golfer) – гравець в гольф.
Любитель (amateur) – гравець, який не має право отримувати за свої виступи якесь матеріальну винагороду.
Професіонал (professional або pro) – професійний гравець, турнірний професіонал; або тренер, який працює в гольф-клубі.
Кедді (caddy) – помічник гравця, який носить його ключки і має право давати йому поради по ходу гри.
Грінкіпер (greenkeeper) – людина, яка очолює в гольф-клубі спеціальну службу, яка відповідає за стан поля, його підготовленість до турнірів і т.д.
Суддя (referee) – офіційна особа, яке знаходиться на полі під час турніру і вирішує питання, пов’язані із застосуванням правил; будь-який гравець у випадку спірної ситуації може покликати суддю і проконсультуватися з ним.
Маркер / лічильник (marker) – людина, яка вважає удари гравця; найчастіше в ролі маркера гравця виступає його партнер по флайту, але на великих турнірів маркерами можуть бути і спеціальні люди, за правилами, маркер не є суддею.
Маршал (marshal) – офіційна особа на полі, що стежить за швидкістю гравців і дотриманням ними етикету.
Флайт (flight) – група гравців, які йдуть по полю разом (гольфіст ніколи не виходить на поле один, поруч з ним, в залежності від формату турніру, може грати або його партнер по команді, або один з суперників. У групі може бути від 2-х до 4 х чоловік).

ПОЛЕ

Гольф-поле (Course) – майданчик для гри в гольф.
Лунка (hole): 1 – одне ігрове поле від ти до гріна включно; 2 – поглиблення в гріні, в яке заганяється м’яч.
Ті (tee): 1 – майданчик на поле, звідки починається гра на кожній лунці; 2 -підставка з дерева або пластмаси, на яку дозволяється ставити м’яч, щоб виконати перший удар на кожній лунці.
Фервей (fairway) – ділянку з травою середньої довжини, що займає більшу частину ігрового поля між ти і Гріном.
Раф (rough) – ділянку високої трави, спеціально залишеної з боків від фервея. М’яч, що потрапив в раф, значно важче вибити.
Грін (green) – ділянку з найкоротшою травою безпосередньо навколо лунки.
Прапорець (pin / flagstick) – прапор, який встановлюється в лунку, щоб гравці здалеку могли бачити свою кінцеву мету.
Брейк (break) – спеціально зроблений нахил гріна, завдяки якому м’яч при ударі відхиляється в сторону.
Комір (collar) – ділянку поля навколо гріна, пострижений коротше фервея, але вище гріна.
Бункер (bunker) – піщана пастка, спеціально зроблена на поле, щоб ускладнити завдання гравця. Бункери можуть бути розташовані на фервея або поруч з грінами.
Перешкода (hazard) – елемент ігрового поля, спеціально споруджений або навмисне залишений на ньому (бункер, водна перешкода), щоб утруднити гру.
Перешкода (obstruction) – предмет, який заважає гравцеві виконати удар, який не повинен перебувати на полі за задумом архітектора.
Рухома перешкода (loose Impediment) – природні об’єкти, що опинилися на поле – камені, листя, гілки, сучки, комахи і т.д.
Дівот (divot) – шматок дерну, вибитий при ударі.
Клабхаус (clubhouse) – будова на гольф-поле, в якому зазвичай об’єднані офіси адміністрації, роздягальні, кімнати відпочинку, бар, ресторан для гравців і їх гостей.
Драйвінґ-рейндж (driving range) – окремий майданчик для відпрацювання дальніх ударів.
Тренувальний грін / паттінг-грін (putting-green) – майданчик з короткою – як на звичайних грінах – травою, в якій вирізано кілька лунок. Знаходиться поза ігровим полем, зазвичай – неподалік від драйвинг-рейнджа.

ІНВЕНТАР

Бег (bag) – сумка для ключок.
Айрон (iron) – ключка з плоскою головкою. Стандартний набір Айрон включає в себе ключки з номерами з 3-го по 9-ий, а також Ведж (wedge) (див. Нижче).
Пітчинг-Ведж (pitching wedge, PW) – ключка-айрон, наступна в наборі після номера 9, зазвичай використовується для ударів на грін.
Сенд-Ведж (sand wedge, SW) – ключка-айрон, наступна в наборі після пітчинг-Ведж. Найчастіше використовується для вибивання м’яча з бункерів.
Вуд (wood) – ключка з великою голівкою. Чим більше номер ключки, тим коротше рукоятка і більше кут нахилу ударної поверхні. Зазвичай в беге гравця три вуда – № 1 (драйвер), № 3 і № 5. Однак багато гольфісти, яким гра вудамі дається легше, ніж Айрон, носять з собою і № 7, № 9 і т.д.
Драйвер (driver) – ключка для самого далекого удару, що має найменший кут нахилу головки і найдовшу ручку.
Гібрид (hybrid) – ключка, що представляє собою «симбіоз» вуда і Айрон.
Паттер (putter) – особлива ключка для завершального «катящего» удару.
Кар (сart) – невеликий електричний або бензиновий автомобіль для пересування по полю.

УДАРИ

Свінг (swing) – основний рух удару всіма ключками, крім паттера. Свінг складається з відведення ключки (замаху), руху вниз (маха), безпосередньо удару і завершення.
Замах (backswing) – відведення ключки тому.
Мах (swing-forward) – рух ключки від верхньої точки замаху вниз, до м’яча.
Момент удару (impact) – момент, коли ключка торкається м’яча, завдаючи удару.
Драйв (drive) – перший удар на лунці, виконується драйвером.
Пітч (pitch) – недалекий удар з високою траєкторією, після якого м’яч майже не котиться; зазвичай застосовується при грі в безпосередній близькості від гріну.
Чіп (chip) – невисокий короткий удар, після якого м’яч прокочується відносно велику відстань; зазвичай застосовується при грі в безпосередній близькості від гріну.
Патт (putt) – котить удар, що виконується на гріні.
Дро (draw) – удар, при якому м’яч вилітає прямо, але в кінці незначно відхиляється вліво (для гравця з правобічної стійкою).
Фейд (fade) – удар, при якому м’яч вилітає прямо, але в кінці незначно відхиляється вправо (для гравця з правобічної стійкою).
Хук (hook) – удар, при якому м’яч вилітає прямо, але після цього значно відхиляється вліво (для гравця з правобічної стійкою).
Слайс (slice) – удар, при якому м’яч вилітає прямо, але після цього значно відхиляється вправо (для гравця з правобічної стійкою).
Пул (pull) – удар, при якому м’яч вилітає лівіше мети (для гравця з правобічної стійкою).
Пуш (push) – удар, при якому м’яч вилітає правіше мети (для гравця з правобічної стійкою).
Шенк (shank) – удар «п’ятою» ключки, після якого м’яч летить в сторону.

РЕЗУЛЬТАТИ

Рахункова картка (score-card) – спеціальна картка, куди маркер вносить результати гравця; за правилами під час турніру гольфіст після закінчення раунду повинен перевірити результати, записані маркером і, підписавши картку, власноруч здати її суддівської колегії.
Пар (par) – умовний норматив, який використовується для підрахунку результату і оцінки рівня гравців. Пар – це кількість ударів, яке гольфіст повинен здійснити на одній лунці або на всьому полі при вдалій грі.
Берді (birdie) – кількість ударів на одній лунці на один менше, ніж пар.
Ігл (eagle) – кількість ударів на одній лунці на 2 удари нижче, ніж пар цієї лунки.
Альбатрос (albatross) – кількість ударів на одній лунці, на три менше, ніж пар цієї лунки (на лунках з парою 5).
Боґі (bogey) – кількість ударів на одній лунці на один більше, ніж пар.
Подвійний (потрійний, четверний) боґі (double (triple, quadruple) bogey)
кількість ударів на одній лунці на два (три, чотири) більше, ніж пар.
Гандикап (handicap) – цифра, що позначає рівень майстерності гольфіста, підраховується по досить складній системі і дозволяє вирівняти шанси новачків і досвідчених спортсменів.
Відсів / відбір / кат (cut) – Шлях до фіналу перші два раунди є як би відбірковими, після них приблизно половина гравців «відсіюється», тобто втрачає право на участь в двох останніх раундах і, відповідно, надію на перемогу, а також (на професійних турнірах) можливість заробити призові.
Перегравання / плей-офф (play-off) – проводиться після закінчення фінального раунду, якщо кілька гравців, які претендують на перемогу показали однаковий результат.
Штрафний удар (penalty) – використовується в грі на рахунок в якості «покарання» за порушення правил.

ФОРМАТИ

Матч / матчева гра (match play) – вид змагання, при якому результат підраховується окремо на кожній лунці, а перемагає гольфіст, який виграв більше лунок.
Гра на рахунок (stroke play) – вид змагання, при якому підраховується загальний результат гри, а перемагає гольфіст, який зробив на полі найменшу кількість ударів.
Форсом (foursome) – формат, при якому гольфісти грають «пара на пару», при цьому партнери використовують один м’яч, виконуючи удари по черзі.
Тріс (threesome) – то ж, що форсом, але гра ведеться «один проти двох».
Форбол (four-ball) – формат, при якому гра ведеться «пара на пару», при цьому кожен з партнерів грає своїм м’ячем; в залік команді йде кращий результат, або для кожного наступного удару вибирається найкращий м’яч одного з гравців.
Триболіт (three-ball) – формат, при якому троє гольфістів грають один проти одного, кожен своїм м’ячем.
Кращий м’яч / бестбол (best-ball) – формат, при якому один гольфіст грає проти двох або трьох, які грають кожен своїм м’ячем, як в форматі форбол.